NATAŠA KRESE, KOLUMNA: »A bi kdo eno mucko? Naša je spet imela mlade ...«

Zgornje besede so ene najpogostejših, kar sem jih slišala ali prebrala v tem mesecu. Mačje mladičke kot predmete ponuja vsak drugi, kapacitete zavetišč in prostovoljk pokajo po šivih, saj so prepolni ranjenih mačk in malih zapuščenih dudarčkov (ker so mladički zapuščeni prezgodaj, jih po flaškah hranijo na dve uri, od tod vzdevek dudarčki).

Drugi najpogostejše slišani ali prebrani grozljivi stavki v povezavi s to temo pa so: Našli mačje mladičke zavezane v vrečki ali kot smo lahko pred kratkim prebrali v Slov. novicah: 6 muck zapakiral v škatlo in jih pustil na soncu (’’skrbnik’’ jim je naredil nekaj lukenj v škatli in jim natresel pest briketkov, res velika hvala prijaznemu gospodu!). Male mačje mladičke povožene oz. razmazane na cesti imate privilegij videti tudi sami. Za ničkoliko kruto in namerno povzročenih smrti malih nedolžnih muck pa nikoli ne izvemo in morda je tudi bolje tako, saj se tako ne rabimo zgražati nad svojimi sosedi, starši ali sorodniki, ki se svojega mačjega naraščaja znebijo z utopitvijo ali s kakšno še hitrejšo/počasnejšo izbiro ubijanja mladičkov (ko pri njih videvamo breje mucke, njihovih mladičkov pa nikoli, se raje tolažimo s tem, da so mladičkom verjetno že našli nove tople domove).

Vsekakor je ’’mačja problematika’’ nevidna očem, ki se ne ukvarjajo z reševanjem muc, zapuščenih in poškodovanih na tisoč in en način. Vendar to ne pomeni, da problem ne obstaja. Velika legla mačk sama po sebi ne bi bila problematična, če ne bi za sabo potegnila še niz drugih dejavnikov - za veliko mladičkov ni ustrezno zdravstveno poskrbljeno (bolhe, garje, gliste, druge bolezni, mučenje, ubijanje…), veliko mačk išče nove lastnike in jih večina tudi nikoli ne najde, in na koncu - mačke žal nimajo 9 življenj, kot še danes verjame marsikdo, ampak največkrat končajo svojo pot klavrno.

V kakšnih mukah umirajo zapuščeni mačji malčki v škatlah in vrečkah, ko proseče mijavkajo v prazno, mamice ni, želodčki čedalje bolj krulijo, na koncu pa v hudih bolečinah še zadnjič izdihnejo. Ob vsem tem mučenju se sprašujem, zakaj skrbniki ne naredijo tisto, kar je prav, zakaj ne prevzamejo odgovornosti in poskrbijo za svoje živali v celoti - ne z ubijanjem malčkov, temveč z enostavno sterilizacijo svojih mačk.

V mislih je potrebno imeti, da so lahko mačke spolno aktivne že pri štirih mesecih, parijo pa se tudi s svojimi brati in sestrami. Eno leglo mladičkov pred sterilizacijo za mačko NIMA prav nobene koristi. Mačka ima lahko do 3 legla letno s 5-6 mladički. To pomeni do 18 muck. Ena ne-sterilizirana mačka ima lahko v samo 5-ih letih do 20.000 potomcev (mladički njenih mladičkov, njihovi mladički itd.). Brejost pri mačkah traja le 9 tednov, gonitev pa se lahko ponovno prične že 6 tednov po kotitvi mladičev (Vir: vet. Mačja hiša).

Za danes je kar je, vendar se lahko naredi temu konec in se svojo mucko čim prej naroči na sterilizacijo (na voljo že za 40 eur), da se prekinejo neprestane brejosti in po nepotrebnem ne-namerno ubijanje malih bitij. Zakaj bi morale živali plačevati za grehe ljudi s svojim življenjem?

Komentarji

Gadek (nepreverjeno)
Komentarjev: 4083
19. avgust 2013
ob 12:50

novatnja
spodnji komentar sem skracal jaz, gadek. Moj priimek nima nobene zveze z funkcijo kakega RKC dušnega pastirja, he, torej torej tudi Papež nisem...
Gospoda Kaplana Gregorja ne poznam niti toliko, da bi ga prepoznal, če bi se srečala na pločniku, kjer najboljši hotel v mestu zareže najgloblje v ulico.. Mogoče je prav zoprn tip, posluša Modrijane nad 10ur na dan, ob nedeljah v perfekcijo pere svoje tri prevelike in subvencionirane zelene traktorje, mogoče skoz riga po ljubljanski salami, mogoče sovraži rasiste in črnce, ne vem...

Ima pa možak hudo prav, da je treba migat, najt somišljenike in ne teoretizirat in ne jamrat.

In ko, novatanja trdiš, da: Nataša SE aktivno in v praksi ukvarja z reševanjem živali. Kakorkoli že, ni samo neka pisunka.
Hvala bogu, kar slikce gor nalimat pa opise akcij zraven, bo stokrat bolj zaleglo, ko gornja kolumna.
Uglavnem, če smo vsi skupaj s klofanjem po tipkovnici rešili enega mucka pred potokom, je fino.
Lp

novatanja (nepreverjeno)
Komentarjev: 4083
16. avgust 2013
ob 9:41

Zgornji komentar me je zbodel v dveh stavkih: "En hudo dober članek, ki kar paše semle, je napisal Gregor Kaplan.." in "..(na, že spet ta Kaplan. Kapo dol, mi je dan polešal, očitno tudi podzavestno)". Zveni, kot da bi ga napisal Gregor Kaplan. Najprej bi rekla, da je opomba, kako je avtorice škoda za teoretiziranje, posledica nevednosti. Nataša SE aktivno in v praksi ukvarja z reševanjem živali. Kakorkoli že, ni samo neka pisunka. Imam pa tudi sama problem s poudarjanjem reševanja živali, vegetarijanstvom na vsakem koraku, ker sveta pač ne bomo rešili. Takoj po selitvi v našo vas smo našli enega takega dudarčka in ga rešili ter obdržali. Pa ga je povozil avto (no, seveda je tu ogromno otrok in rečem si, hvala bogu, da ni otroka, saj divjajo ko idioti). Smo morali pred otroki skriti to dejstvo in rekli, da se je naš muc zgubil. Domov smo prinesli novega muca in mucko (ki bi seveda klavrno končala kot opisuje avtorica) in zanju poskrbeli. Po vseh pravilih. Pa kaj, če je okrog nas še vsaj 30 muc in mačkonov. In ogromno sosedov, ki jim za to ni mar. Vzela sem psa iz zavetišča in ga imam (pazi to, pravijo mi, da sem kreten, bogi pes, zakaj ga ne spustiš. Jaz vem, zakaj.) na vrvici na sprehodu, in se zato znajdem tudi vmes, ko se skrega s kakom dvakrat večjim SPUŠČENIM psom. In okrog njega in pesjaka ni važno kdaj, tudi sredi noči goneče se psice, da se psu meša. Včeraj je za njim prišla mala kuzlica, jaz psa na povodcu, ona okrog njega in je bil cel kažin. Pride lastnik, psičko v besu, ker je ušla zgrabi za vrat, s kolom po hrbtu, vpije nanjo... In NE, ne strinjam se... NE, ne prenašam takega ravnanja... NE, ne bom ga prijavila, ker s tem ne bom rešila ničesar, samo sebi bom otežila življenje, ker tam živim in me že tako ali tako ne marajo (ker ne hodim v cerkev, ker se ne strinjam z bedarijami, ki jih počnejo). Takih dogodkov je ogromno, ker so lastniki neodgovorni, vse živali so spuščene, ampak z glavo skozi zid pa ne bom šla za te naše živalce - ups... živalce drugih oziroma nikogaršnje, ki se klatijo naokrog. Moje so izjema. Če pa mojo muco povozi avto, ker je "zunanja", bom pa seveda žalostna, ampak to je del tega življenja tu in v tem okolju.

Gadek (nepreverjeno)
Komentarjev: 4083
14. avgust 2013
ob 13:31

...zakaj bi morale živali plačevati za grehe ljudi s svojim življenjem? ...

Po tem,ko se naj bi zaradi zmernega uživanja mesa po prejšnji "kolumni gdč.Krese počutil morilca, se naj po tem sestavku počutim krivega, ker mi za mačke in njihove lastnike dol visi?

Draga avtorica, bom zopet robat: pojdi v pristanišče v Genovo, tam sem videl za rešit enih par sto samoraslih mačk, pa še mnogo je takih krajev... , če se lotiš pomagat še psom, pa ti natančno lociram več ko deset mest, večinoma po vzhodni Evropi, kjer bi sterilizacija res prav prišla...
Grdo, da koga kam pošiljam, ko Šešelj, a gre za sledeče:

Ena teorija pravi, da moramo v 20% najbolj perečih zadev usmeriti 80% enegije:
torej pojdi v svet, ali pa samo na lokalno postajo za nalaganje živine (od Zadruge)in fizično, konkretno rešuj:
muco za muco, vsako žejno tele na tovornjaku,
pojdi na mejne prehode, slikaj poškodovane konje na mađarskih kamionih za Milano...
priključi se npr. enim Gorenjcem, ki v sezoni prenašajo žabe(lahko, da tudi polže?) prek ceste, da jih ne povozijo;
udeleži se kake akcije, ko se razlije tanker in z galebov prostovoljci strgajo mazut...
IN nam poročaj, slikaj, obveščaj, ozavečaj.
En hudo dober članek, ki kar paše semle, je napisal Gregor Kaplan..

Mi pa se bomo tačas lotili tistih "manj perečih" tem, kot so npr. "Botrstvo v Sloveniji" in podobne. Mislim, da se mačkam življenje v zadnjih 10-h letih ni tako drastično poslabšalo, kot nižje/srednjemu razredu prebivalcev.

Navadni ljudje preprosto verjamemo nekomu, ki ima konkretne izkušnje, ki ima kako prostovljno delovno akcijo za sabo in ki ni le teoretik.
In bodo potem tvoje "kolumne" res kolumne, z iskušnjami in mnogoterimi ljudmi boš tudi iskristalizirala stališča okrog tematike, se znebila patetike in za šalo opravila s "šank kritikom", kot sem npr. jaz. Predvsem pa naredila za živali mnogo več, kot z idealističnimi, na vest trkajočimi spisi...

Se pa svet spreminja, zahvaljujoč tudi avtorici. Si morda preveč jemljem pravico biti kritičen, grob, pokroviteljski, tudi žaljiv(upam, da ne), a na nek način je takih mladih ljudi škoda za eno napol prepisano teoretiziranje v lokalnih mikro medijih in na nek način provociram k akciji..(na, že spet ta Kaplan. Kapo dol, mi je dan polešal, očitno tudi podzavestno)
Če sem sem plastičen in odkrit: moj ded in oče sta metala mlade mačke v potok, jaz jih ne.

Star čebelji pregovor pravi:
"nad vsakega mačka z domačo govejo* župo, pa bo vsem bolje"

*ups, sem zajebal spet...